Setkávání současného tance ve spoupráci s HAMU pořádá:

Týden barokní tvorby

stáž, přednáška, film ATYS

Stáže 27.–31. 10. 2008

Tanečníkům barokního tance, kteří umějí číst partitury Feuillet, doporučujeme naučit se partituru Chaconne od Phaeton, sólo pro ženu (Feuillet 1704)

Pod vedením: Béatrice Massin (FR)


Místa konání:
HAMU, Malostranské nám. 12 (po–pá),
HAMU, Malostranské nám. 13 (út), katedra tance
DDM, Pod Juliskou 2, Praha 6
Francouzský Institut v Praze, Štěpánská 35, Praha 1

  
Atys tragedie | Nechť mé potěšení trvá

Program Týdne barokní tvorby zahrnuje taneční stáž, přednášku a projekci unikátního filmu ATYS

[ 1 ]  Barokní tanec a choreografická dílna pro tanečníky současného i barokního tance

Tato stáž je první částí tříletého cyklu stáží, přičemž každý rok by měly být uspořádány 2–3 stáže. Cílem cyklu je nalézt opory ve znalostech techniky choreografické a umělecké koncepce baroka pro otevření nových možností na poli současné i barokní choreografické tvorby. V průběhu několika rozdílných stáží budou mít studenti možnost pokračovat ve svém choreografickém hledání a objevování a následně budou moci svoji práci analyzovat a upravovat s Béatrice Massin.

Každá stáž bude složena z technického tréninku, po kterém bude následovat studium části repertoáru, skutečná konfrontace s barokním uměním. Elementy načerpané z tohoto studia budou následně individuálně rozpracovány každým studentem ve vlastní choreografické tvorbě.

1) Stáž 27.–31. 10. 2008

Tanečníkům barokního tance, kteří umějí číst partitury Feuillet, doporučujeme naučit se partituru Chaconne od Phaeton (vision Feuillet 17040). Vaše práce s Beatrice bude poté o to bohatší. Partitura vám bude zaslána obratem po přihlášení.
Je možné přihlásit se také pouze na techniku a repertoáru. Tato část je otevřena tanečníkům i hudebníkům, všem umělcům, kteří se zajímají o barokní umění.
Choreografická dílna je otevřena tanečníkům a choreografům jak barokního, tak současného tance. Pro přihlášení do choreografické dílny je nutná účast na dopoledních technických trénincích.

2) „Taneční kavárna“ ve Francouzském institutu v Praze
29. října od 18.30 hod

Přednáška Béatrice Massin na téma barokní opery ATYS
Nejen choreografové budou mít příležitost nahlédnout do procesu tvorby a seznámit se s otázkami, kterými se zabývala při realizaci ATYS v roce 1987 v Opéra Comique de Paris Francine Lancelot se svými asistenty: Béatrice Massin, William Christie (ten také uvede 1. listopadu v Národním divadle koncertní verzi Indes Galantes od Rameau) a Jean Marie Villegier (režisér). Pro svoji komplexnost, tedy propojení hudby, tance a divadla, se představení těšilo stále narůstajícímu zájmu publika na barokní scéně. Toto představení je uměleckým dílem, na které se nezapomíná.

3) Projekce filmu o ATYS v kinosále Francouzského institutu v Praze
30. října v 18.30 hod

Projekce filmu o ATYS, zachycení představení prezentovaného na scéně Opéra Comique v Paříži v roce 1987.
Tento film bude od svéhu vzniku v roce 1987 uveden teprve potřetí, je to vzácná příležitost ke shlédnutí výjimečného a okouzlujícího filmu.

Program stáže:

_____

(každý den technika, repertoár i choreograf. ateliér)

NENECHTE SI UJÍT:  1. listopadu bude uvedena koncertní verze Indes Galantes od Rameau v podání Les Arts Florissantsv Národním divadle od 19. 30 hod.

 Béatrice Massin

je jednou z nejvýraznějších osobností současného barokního umění. Do Prahy se vrací již po osmé za sebou, aby zde představila svoji úvahu o baroku. Již v předchozích letech se zabývala otázkou, jak se může baroko stát zdrojem současné tvorby. V roce 2005 bylo uvedeno v pražském divadle Archa její představení Nechť mé potěšní trvá. Je také autorkou choreografie ve filmu Král tančí.  

Ceny:

1 lekce (technika+ repertoár) = 180 Kč

1 celý den (tech. + repert. + chor. dílna) = 300  Kč

celá stáž (po–pá) = 1200 Kč

ZDARMA pro studenty HAMU

Přihlášky

prosíme o jejich zaslání poštou nebo mailem do 22. 10. 2008

SE.S.TA, Pod Kaštany 8, 160 00 Praha 6, ČR nebo email: mkinsky@se-s-ta.cz

Konání Týdne barokní tvorby SE.S.TA podpořili:

Ministerstvo kultury ČR, HAMU a Francouzský institut v Praze
Děkujeme


Zpet