Letní setkání 2004 17.–27. 08. 2004 

Současná tvorba a barokní tanec
pod vedením: Béatrice Massin, Jean-Christophe Paré a Marie Kinsky

Stáž a prezentace výsledků stáže
Cílem stáže je naučit se používat prvky analyzovaného a typově zařazeného repertoáru jako jeden ze stavebních prvků současné choreografické tvorby. Tato stáž je pokračováním Letního setkání loňského roku, letos bude výrazněji zaměřena na hledání materiálu a tvorbu (analýza, improvizace, kompozice).

Vztahy mezi barokním tancem a současnými tanečními technikami
Letní setkání 2004 nabízí setkání s dvěmi výraznými osobnostmi současného francouzského tance, kteří společně poznali barokní tanec v prestižní skupině „Ris et Danceries“, spolupracovali na řadě velice odlišných projektů a výrazně se zapsali do historie současného tance. Každý přináší vlastní techniku: Analýza pohybu (JC Paré), Barokní technika (B. Massin), Marie Kinsky bude vyučovat současnou taneční techniku. Všichni tři pedagogové povedou společně choreografickou dílnu.

Stáž je určena:
Tato intenzivní stáž je určena profesionálům: tanečníkům, choreografům, pedagogům a studentům tance. Zkušenosti s barokní technikou jsou vítány, nejsou však nutné. Překlad v hodinách je zajištěn.

Rozvrh:
17. 8. zápisy a setkání studentů s lektory
18.–26. 8. intenzivní stáž
27. 8. prezentace výsledků stáže

Studenti se musí zúčastnit celé desetidenní stáže.

Místo konání: Duncan Centre, Branická 41, Praha 4

Cena: 2.300,- Kč pro tanečníky a studenty tance z ČR
3 300,- Kč pro ostatní zájemce

Přihlášky: prosíme o jejich zaslání poštou nebo e-mailem do 10. srpna 2004
(jméno, adresa, povolání, e-mail a telefon, datum a podpis), prosíme o přiložení vašeho životopisu.

SE.S.TA, Pod Kaštany 8, Praha 6, 160 00, mkinsky@se-s-ta.cz,
Vaše přihlášení vám bude potvrzeno do 7.července 2004.
Počet účastníků stáže je omezen.

Zvaní umělci:

Jean Christophe Paré
V roce 1976 získal angažmá v Pařížské opeře, již v roce 1982 byl jmenován prvním tanečníkem a byl členem experimentální taneční skupiny Pařížské opery - Groupe de Recherche de l‘Opéra de Paris (GRCOP). Operu opustil, aby se věnoval práci se současnými francouzskými choreografy - D. Larrieu, R. Chopinot, F. Verret, A. Degroat… a vlastní choreografické tvorbě (má na svém kontě více než patnáct děl). Byl členem skupiny barokního tance Francine Lancelot „Ris et Dancerie“.
Intenzívně spolupracuje s Wilfride Piolletovou a Jeanem Guizerixem, hvězdami Pařížské opery, kteří jsou ovšem zároveň velmi otevřeni soudobé taneční tvorbě. Vedle interpretační činnosti se společně s nimi zúčastňuje výzkumu v oblasti kineziologie ve spolupráci s kinezioložkou Odile Rouqet. Je zván k vyučování na konzervatořích a na četné stáže. V současné době se věnuje pedagogické práci, interpretační činnosti a je zmocněncem pro tanec francouzského ministerstva kultury. Do Prahy na pozvání o.s. SE.S.TA přijíždí již po šesté, jako tanečník se představil i na festivalu tanečního divadla Lenky Flory.

Béatrice MASSIN
Poté, co vystupovala v několika současných skupinách, například se skupinou Susan Buirge, je angažována v roce 1983 do skupiny „Ris et Danceries“, kde po dobu deseti let vede současně interpretaci a repertoárový průzkum. Je asistentkou a spoluautorkou Francine Lancelot. Spolupracuje například s W. Christie, J. M. Villégier, A. Nobel nebo Bobem Wilsonem, její práce jsou uváděny na prestižních scénách: Festival Aix-en-Provence, Le Ballet du Rhin, pařížská Opera Bastille, Cité de la Musique de La Villette, Comédie Fran_aise... V roce 1993 Béatrice Massin zakládá skupinu Fetes Galantes, pro níž od té doby zaranžuje jedno představení za rok. Její kreace originálně využívají choreografický slovník tance 18.století, jedním z velkých úspěchů poslední doby je představení „Que ma joie demeure /Nechť má radost trvá“. Připravuje také rekonstrukce her z barokního repertoáru (v amfiteátru Opery Bastille, v Cité de la Musique de La Villette, v CND, v Opéra Bastille) s doprovodnými přednáškami, například „Tělo v baroku: o


Marie KINSKY
Tanečnice a pedagožka, absolventka francouzské konzervatoře klasického tance a univerzity Sorbonne Paris. Studovala různé současné taneční techniky a taneční divadlo. Působila v několika tanečních skupinách (Cie Martine Salmon, Cie Les Odes Bleues, Mercedes Chanquia Aguires, Cie Noel Cadagiani, Cie Déj_ Donné: Lenka Flory, Sumako Koseki...), s nimiž vystupovala ve více než devíti zemích v Evropě (také v České republice) a v Japonsku. Od začátku spojila svou kariéru s pedagogickou činností. Studuje pohyb, prostor, různé pocity a stavy těla, což dovoluje každému znovu objevit svět pohybu. Pravidelně vyučuje v Praze (Limon techniku, různé metody analýzy tanečního pohybu), vede stáže ve Francii (Université Paris VIII) a rozvíjí spolupráci s JC Paré a W. Piollet, Peter Goss, L.Cats-Baril, Sumako Koseki a Centre National de la Danse / Národní taneční centrum. Je zakladatelkou a ředitelkou o.s. SE.S.TA.