20.–27. 8. 2015 | Praha
Mezinárodní rezideční dílna pro výzkum vlastních choreografických projektů pod vedením renomovaných koučů
Cílem rezideční dílny není ani formování tanečníků, ani estetický aspekt projevu. Cílem je otevřít choreografům na základě jejich vlastní tvorby nové cesty hledání, vést je kladením otázek k prohloubení jejich vlastního rukopisu. Celá dílna je koncipována jako dialog mezi choreografy a zkušenými umělci („kouči“), kteří jejich práci sledují a konzultují. V průběhu dílen je prostor pro intenzivní individuální práci, důraz je však kladen i její na komunitní rozměr. Dílny jsou tak skvělým prostředkem pro navázání cenných kontaktů pro možnou budoucí spolupráci na mezinárodní úrovni.
Harmonogram:
Cena semináře: 3000 Kč / 150 EUR (v ceně není zahrnuto ubytování)
Poté, co měl příležitost pracovat mimo jiné s Mauricem Béjartem a Carolyn Carlsonovou, uvedl Jean Gaudin svou první vlastní choreografii v roce 1978 v Bagnolet a o rok později se rozhodl založit si i vlastní skupinu. Během své choreografická práce dává přednost prolínání různých uměleckých prostředků. Během celé své kariéry se při práci obklopuje video-umělci a filmaři, se kterými je podepsán pod více než 15 tanečními filmy [ … ]
Poté, co vystupovala v několika současných skupinách, například se skupinou Susan Buirge, byla v roce 1983 angažována skupinou „Ris et Danceries“, kde po dobu deseti let vedla současně interpretaci a repertoárový průzkum. Byla asistentkou a spoluautorkou Francine Lancelot. V roce 1993 Béatrice Massin založila skupinu „Fetes Galantes“. Její choreografie nově a originálně využívají choreografický slovník tance [ … ]
V roce 1976 získal angažmá v Pařížské opeře, již v roce 1982 byl jmenován prvním tanečníkem a byl členem experimentální taneční skupiny Pařížské opery - Groupe de Recherche de L Opéra de Paris (GRCOP). Operu opustil, aby se věnoval práci s různými současnými francouzskými choreografy - D. Larrieu, R. Chopinot, F. Verret, A. Degroat… a vlastní choreografické tvorbě(má na svém kontě více než patnáct děl). Intenzívně spolupracuje s Wilfride Piolletovou a Jeanem Guizerixem, hvězdami Pařížské opery, kteří jsou ovšem zároveň velmi otevřeni soudobé taneční tvorbě. Vedle interpretační činnosti se společně s nimi zúčastňuje výzkumu v oblasti funkční analýzy tanečního pohybu/ analyse fonctionnelle du mouvement danse (AFMD) ve spolupráci s Odile Rouquet. Je zván k vyučování na konzervatořích a na četné stáže. V roce 1990 vede Národní choreografické centrum v Angers. Věnuje se pedagogické práci, interpretační činnosti, 10 let působil jako inspektor pro taneční oblast francouzského ministerstva kultury, poté jako ředitel Státní školy v Marseille (l’Ecole Nationale de Marseilles). Na univerzitě se podílí se na přípravě řady různých výukových předmětů zaměřených na taneční proces, vyučuje také na ´Science Po´(vysoká škola politických věd) v Paříži. Se SE.S.TA spolupracuje již od roku 1999 a od té doby dává k dispozici své umělecké i intelektuální kapacity pro vysoce kvalitní pedagogický rozvoj tance v České republice. [ … ]
Přihlášky posílejte do 21. 6. 2015 na adresu rezervace@se-s-ta.cz. Součástí přihlášky je CV, motivační dopis a prezentace zamýšleného projektu v angličtině. V případě vybrání pak zaslání prezentace work-in-progress do 15. srpna.
Hlavní město Praha, Ministerstvo kultury ČR, Studio ALTA, HAMU, Divadlo Alfred ve dvoře, Francouzská ambasáda
Celoroční činnost SE.S.TA je podporována Ministerstvem kultury ČR, Magistrátem hlavního města Prahy a společností Veolia ČR.