5.–7. 3. 2021 | online
Seminář je určen všem pedagogům se zájmem o další rozvoj svých kompetencí a poznávání nových metod a přístupů ke kreativní výuce i taneční tvorbě. Vítáni jsou choreografové i taneční interpreti. Letošní seminář pod vedením Jeana-Christopha Paré bude na téma "Grafické znázornění jako nástroj kompozice." Kapacita je zcela naplněna.
Již tradičně na jaře pořádaný pedagogický seminář sleduje cíl obohatit know-how pedagogů díky užití know-how choreografů. Během semináře dochází ke sdílení nástrojů pro analýzu a k porovnávání různých pedagogických přístupů, systémů a filozofií.
Seminář povede Jean-Christophe Paré (FR)
Tentokrát se seminář uskuteční v online formátu na platformě ZOOM, proto jsme zvolili pro vedení pouze jednoho lektora, abychom mohli naši pozornost zaměřit na jeden způsob výuky a jít tak více do hloubky.
Jean-Christophe Paré se dlouhodobě věnuje analýze pohybu, využívá strukturalistické metody a konceptuální rámce a dokáže taneční tvůrce (pedagogy i choreografy) podpořit v jejich vlastním zkoumání a tvořivosti. Přináší způsoby, kdy pohybový materiál vzniká radostně a intuitivně ze zkoumání fyzikálních veličin a strukturálních vztahů oproti v českém prostředí často raženému přístupu, kdy je „vznik tance“ motivován vnějšími podněty (předobraz, emoční stav, představa, textová nebo hudební předloha a jiné narativní způsoby).
Letos se chce zaměřit na různé formy grafického znázornění a formátování. “Grafické formátování vám umožní pochopit, kde se ve své práci nacházíte, co lze upravit, vylepšit nebo odstranit. Velmi mne také fascinuje vztah mezi hmotou a významem jako jeden ze způsobů, který může přivést tvůrce k hustším obrazům, méně logickým a významově dynamičtějším”, říká k semináři Jean-Christophe Paré.
Více v článku na blogu.
Více o semináři se dozvíte z našeho videa
Pedagogika tance je umělecká disciplína.
pátek 5. 3.: 15.00 - 16.30, pauza, 17.00 - 18.30
sobota 6. 3.: 9.00 - 10.30, pauza, 11.00 - 12.30
neděle 7. 3.: 9.00 - 10.30, pauza, 11.00 - 12.30
V roce 1976 získal angažmá v Pařížské opeře, již v roce 1982 byl jmenován prvním tanečníkem a byl členem experimentální taneční skupiny Pařížské opery - Groupe de Recherche de L Opéra de Paris (GRCOP). Operu opustil, aby se věnoval práci s různými současnými francouzskými choreografy - D. Larrieu, R. Chopinot, F. Verret, A. Degroat… a vlastní choreografické tvorbě(má na svém kontě více než patnáct děl). Intenzívně spolupracuje s Wilfride Piolletovou a Jeanem Guizerixem, hvězdami Pařížské opery, kteří jsou ovšem zároveň velmi otevřeni soudobé taneční tvorbě. Vedle interpretační činnosti se společně s nimi zúčastňuje výzkumu v oblasti funkční analýzy tanečního pohybu/ analyse fonctionnelle du mouvement danse (AFMD) ve spolupráci s Odile Rouquet. Je zván k vyučování na konzervatořích a na četné stáže. V roce 1990 vede Národní choreografické centrum v Angers. Věnuje se pedagogické práci, interpretační činnosti, 10 let působil jako inspektor pro taneční oblast francouzského ministerstva kultury, poté jako ředitel Státní školy v Marseille (l’Ecole Nationale de Marseilles). Na univerzitě se podílí se na přípravě řady různých výukových předmětů zaměřených na taneční proces, vyučuje také na ´Science Po´(vysoká škola politických věd) v Paříži. Se SE.S.TA spolupracuje již od roku 1999 a od té doby dává k dispozici své umělecké i intelektuální kapacity pro vysoce kvalitní pedagogický rozvoj tance v České republice. [ … ]
Kapacita semináře je zcela naplněna.
Seminář je realizován za podpory MKČR a MHMP.
Celoroční činnost SE.S.TA je podporována Ministerstvem kultury ČR, Magistrátem hlavního města Prahy a společností Veolia ČR.