Stéphanie N‘Duhirahe: ŠRÁMY
Site specific projekt performerky Stéphanie N‘Duhirahe ŠRÁMY začal již před rokem na rezidenci v jejím rodném Švýcarsku. Ve Žďáře se opět se potká s kolegyní z prostředí nového cirkusu Morgan Widmer a budou společně zkoumat různá místa zámeckého areálu. Budou zkoušet, kde všude a jak se dá pracovat s lanem i bez něj.
"Co si musí žena obléci, aby se cítila pohodlně, ale byla krásná, přitažlivá, ale nikoliv vulgární, byla ženou?"
Cirkus, pohybové divadlo, technika ilusionismu „quick change“, to vše jsou disciplíny, se kterými budou performerky na rezidenci pracovat a vy se nechte překvapit, co vyberou pro jejich ukázku.
Roman Zotov-Mikshin: Ferst Dadler
Roman bude na rezidenci dokončovat přípravu projektu Ferst Dadler. Performance je o člověku narozeném na Zemi. Ten je automaticky řízen zákony přirozenými pro tuto planetu a přebírá tedy i její vlastnosti a kvality – pohybuje se cyklicky, stále v kruhu. Ať už je kruh jakkoliv velký, vrací se tento člověk vždy tam, kde začal. Poté, co si člověk uvědomí existenci kruhu a pohyb v něm, začne toužit po jiných možných cestách. Může se vymanit z kruhu, po kterém kráčí od svého narození?
Roman a jeho skladatel a hudebník Elia Moretti chápou zvuk a hudbu pomocí prostoru, času a těla a jejich rezidence ve Žďáře je finální přípravou před chystanou premiérou v Malé dvoraně Veletržního paláce, Národní galerie 8. 12. 2020.
Johana Pocková: Madona se rzí
Představení Madona se rzí vzniká na základě autorčina zážitku z návštěvy zchátralé šumavské kapličky se strženým obrazem Panny Marie s tváří zkrápěnou deštěm a poznamenanou rzí.
„Zůstala jsem stát v úžasu, jak i vzdor těmto nepříznivým okolnostem zcela bezejmenné a neznámé místo vyzařovalo spirituálno nejen křesťanské víry, ale spirituálno obecně. Klidný konejšivý pohled Madony obklíčený rzí byl jako naše vnitřní touha po klidu obklíčená stálou nejistotou.“
Johana Pocková v chystaném představení pracuje nejen s pohybem, ale též se svým dalším profesním zaměřením, kterým je sólový zpěv klasické hudby, ten navíc kombinuje se sound designem autorské elektronické hudby. Na tuto již druhou rezidenci ve Žďáře přizvala Johana další spolupracovníky:
Autorská hudba: Martin Hůla I Dramaturgie: Miřenka Čechová I Dramaturgické konzultace: Sabina Bočková, Inga Zotov-Mikshina
Johana Pocková (*1992) vystudovala taneční konzervatoř Duncan Centre v Praze, absolvovala půlroční stáž na Peridance Capezio Centre v New Yorku a dva roky na taneční akademii SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance). Nyní se věnuje autorské choreografické tvorbě, v roce 2017 získala Cenu Jarmily Jeřábkové za choreografii s názvem „VRAŽDA!Malá komiksová historie“, kterou dále reprízuje v pražských i mimopražských divadlech. V posledních letech také uvedla choreografii s názvem "Proč ne teď?", "Na Váhu!" a mezigenerační skupinové představení s názvem "Plné sklady citů", kde mimo čtyři profesionální tanečnice vystupují i 8letá dívka a 89letá babička. Po úspěšných uvedeních se tyto představení dále reprízují. V květnu 2019 založila taneční spolek POCKetART. Jako performerka spolupracuje se skupinou Tantehorse a Cirkem La Putyka, je lektorkou jógy a věnuje se divadelní produkci.
Pravidelný program Work in progress na Zámku Žďár představuje publiku taneční představení ve fázi vzniku, divák zastihne umělce v procesu realizace, při otevřené zkoušce, která je spojená s diskusí.
SE.S.TA ve spolupráci se Zámek Žďár připravuje pravidelné work in progress v rámci celoročního rezidenčního programu pro umělce, diváci tak mají příležitost během roku navštívit řadu prezentací z oblasti současného tance, pohybového divadla a dalších příbuzných žánrů, což je v rámci regionu naprosto unikátní.
V 17.00 je sraz všech diváků v kavárně Muzea nové generace, odkud se společně odchází na místo uvedení ukázky z Choreografického studia.
Vstup na ukázku z Choreografického studia je zdarma. Potvrďte účast ve FB události.