|
Bohatá nabídka vzdělávacích programů v roce 2015. Taneční a rezidenční dílny, semináře a programy na podporu výzkumu v oboru … pro tanečníky, pedagogy, choreografy, taneční kritiky a další profese tanečního oboru.
Na rok 2015 pro vás připravujeme:
Taneční dílna pod vedením Béatrice Massin – HAMU, Praha
Taneční dílnu barokně-současného tance povede významná francouzská choreografka Beatrice Massin, která se dlouhodobě zabývá propojením barokního a současného tance.
V rámci taneční dílny proběhne i KONKURZ do představení, které bude uvedeno u příležitosti otevření Muzea nové generace a v rámci Mezinárodního festivalu tance, pohybového divadla, nového cirkusu a hudby KoresponDance 3. – 5. července 2015 ve Žďáru nad Sázavou.
Pedagogická dílna pod vedením Sophie Billy, Carla Locatelliho a Jiřího Lössla – HAMU, Praha
Další z cyklu intenzivních dílen určených pro tanečníky a pedagogy tance představuje nové přístupy k výuce tance u malých dětí a výuce tance jako takové. Program bude navazovat na dílny předcházejících let, je příležitostí k hlubšímu studiu daných témat a přístupů. Stáž povedou Sophie Billy (FR), Carlo Locatelli (IT) a Jiří Lössl (CZ) a propojí potřeby pedagogické obce s uměleckými cíly skrze téma anatomie. Účastníci dílny se budou věnovat také propojení pedagogiky a práce s hudbou. Uskuteční se dílna, interaktivní konference a mezinárodní srovnávací seminář.
Ateliér čtení tance v rámci České taneční platformy 2015 - PRAHA
Cílem ateliéru je přiblížit vnímání a čtení choreografických děl z pohledu choreografů či tanečních kritiků. Ateliér probíhá formou řízených diskusí, které jsou otevřeny široké veřejnosti. Osobností, která diskuse v rámci ateliéru povede, je francouzská taneční kritička Irene Filiberti.
Kreativní vzdělávání do škol – Zámek Žďár nad Sázavou
Projekt KREATIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ DO ŠKOL: Cílem této iniciativy je posílení transdisciplinarity a kreativity ve školách: tanec je používán jako prvek, který obohatí výuku jednoho konkrétního předmětu (například matematiky, jazyků nebo přírodopisu) a udělá z něj objekt kreativního projektu. Tanec může některým žákům zpřístupnit dovednosti daného předmětu a rozšířit rámec kompetencí, které dítě ve školním prostředí používá. Takové kreativní projekty posílí prolnutí mezi školou, životem a prožitkem dítěte. Jednotlivé kreativní projekty se uskuteční v časově omezeném období.
Seminář KREATIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ DO ŠKOL: Seminář si klade za cíl dát pedagogům a choreografům možnost společně pracovat na realizaci jednotlivých tvůrčích tanečních projektů ve školách.
Seminář by měl pedagogům a choreografům se zájmem o kreativí zpestření výuky sloužit také k setkání s odborníky ze zahraničí i ČR, kteří mají s podobnými projekty dlouholeté zkušenosti. Do semináře se mohou přihlásit i ti, kteří ještě praktické zkušenosti nemají.
Rezidenční dílny koučingu choreografů - PRAHA
Osmidenní rezidenční dílna s koučingem je otevřena českým i zahraničním choreografům, kteří přihlašují svůj již rozpracovaný tvůrčí projekt. V Praze získají možnost na něm pracovat (5 h ve studiu denně) a na základě diskusí s koučem a ostatními přítomnými tvůrci svou tvorbu posunout dál. Od roku 2014 je model rezidenčních dílen obohacen o tematické přednášky a o vstupy odborníka z jiného uměleckého oboru – ( film/výtvarné umění …), který pro účastníky stáže připravuje ukázky z děl, které zpracovávají stejná témata, jenž jsou jádrem práce jejich tvůrčích týmů. Cílem rezidenčních dílen je umožnit umělcům nechat vyzrát umělecký rukopis, zpřesnit téma a zviditelnit proces.
Každý večer probíhají veřejné prezentace, které průběžně umožňují sledovat vývoj jednotlivých děl a diskutovat o něm. Týden uzavírá závěrečná komentovaná prezentace výsledků všech účastníků.
Vybraný choreograf se rezidenční dílny účastní se svými interprety a má možnost vybrat si ke konzultacím mezi zvanými kouči.
Pro rezidenční dílnu 2015 jsme oslovili tyto kouče: Jean Christophe Paré, Dominique Rebaud, Jean Gaudin, Thomas Plische, Suzy Blok, Hervé Robbe.
Taneční projekty ve veřejném prostoru - rezidenční dílna s koučingem ve Žďáru nad Sázavou
Festival KoresponDance v minulých letech představil projekty ve veřejném prostoru a ukázalo se, že chceme dále rozvíjet toto téma a věnovat se projektům, které hledají interakci s nedivadelním prostorem. Týdenní pobyt umělců se uskuteční ve Žďáru nad Sázavou, skupiny budou mít možnost pracovat na svých projektech s podporou koučů – D. Boivin a P. Nadaud a setkávat se se svými diváky nejen při finálním uvedení, ale každodenně při zkouškách.
Kromě kariéry tanečnice v Londýnském Baletním Festivalu a Royal Baletu ve Wallonii, účinkovala také v dalších skupinách klasického a současného tance. V současné době působí jako pedagožka pedagogů v Národním tanečním centru v Paříži (Centre National de la Danse) a ve spolupráci s Jeanem Christophem Paré a Wilfride Piolletovou rozvíjí metodu analýzy tanečního pohybu aplikovanou přímo na techniku tance [ … ]
Dominique Boivin a jeho skupina Beau Geste patří mezi stálice francouzského tanečního světa od roku 1981. Dominique Boivin získával zkušenosti ve Francii po boku Caroly Carlson, v roce 1978 obdržel v Bagnolet cenu humoru, poté obdržel stipendium na dvouletý studijní program v USA a po návratu začal spolupracovat s Alwinen Nikolaisem [ … ]
Taneční kritička a umělecký poradce pracující pro Centre Pompidou - Vidéodanse a např. Národní scénu Lux ve Valence. I.Filiberti vyučovala v letech 2005-2011 na univerzitě v Lyonu na katedře Scénických umění se specializací na tanec. Je členem vědecké rady Slovníku tance (poslední reedice z roku 2008), realizovala speciální číslo revue Bref „Chaillot - Vilar“ (2012), publikovala knihu o díle Catherine Diverres „Mémoires passantes“ (koedice L’œil d’or a Centre National de la Dance, 2010) a studii „Dansez, dansez…“ (Les Solitaires intempestifs, 2003). Paralelně ke svým publikačním a dramaturgickým aktivitám se věnuje vzdělávacím ateliérům na téma analýza představení, které vede v rámci programu divadel a festivalů. [ … ]
tanečník, choreograf a pedagog původem z Itálie, aktuálně působící ve Francii. Vedle své kariéry uznávaného interpreta a choreografa se intenzivně věnuje pedagogické činnosti, ve které propojuje své znalosti z fyzioterapie, studií anatomie pro pohyb a různých somatických technik [ … ]
Absolvent pedagogiky na katedře tance pražské HAMU; věnuje se pedagogické, metodické, koncepční, publikační a výzkumné práci v oblasti scénického tance a pohybu vůbec. Vytvořil více jak desítku choreografií, publikuje v odborných časopisech o dětské taneční pedagogice [ … ]
Poté, co vystupovala v několika současných skupinách, například se skupinou Susan Buirge, byla v roce 1983 angažována skupinou „Ris et Danceries“, kde po dobu deseti let vedla současně interpretaci a repertoárový průzkum. Byla asistentkou a spoluautorkou Francine Lancelot. V roce 1993 Béatrice Massin založila skupinu „Fetes Galantes“. Její choreografie nově a originálně využívají choreografický slovník tance [ … ]
Celoroční činnost SE.S.TA je podporována Ministerstvem kultury ČR, Magistrátem hlavního města Prahy a společností Veolia ČR.