„Pozorovat, pokračovat, měnit, představovat si… Rád bych se podělil o tvůrčí nástroje, které vycházející z pozorování příznivých podmínek určité situace. Situace sama o sobě je zdrojem, který je třeba rozvíjet. Jak si přitom udržet otevřenost? Jak si do ní nepromítat své představy, ale objevovat nové možnosti? Jak místo plánování podle předem vytvořených modelů nechat věci přirozeně vyplynout, uzrát, abychom se nepřipravili o žádnou příležitost?“ říká k workshopu Alban Richard.
Na tomto experimentálním a improvizačním workshopu budeme zkoumat, co naše těla omezuje v pohybu, a pracovat na tom, abychom si důvěřovali a dokázali se spolehnout na účinnost vlastních rozhodnutí.
Cena
S respektem k vašim možnostem:
- 800 Kč
- 1000 Kč
- 1200 Kč (doporučená cena)
- 1 500 Kč (pokud chcete přispět na projekt)
- Early birds do 7. 2.: 700 Kč (rozhodující je datum platby)
Termín a čas
- Út 8. 4. 2025
- 10:00–17:00 (s přestávkou 13:00–14:00)
Místo
- Šternberský palác NGP, Hradčanské nám. (možnost změny)
Přihláška
- Přihláška: Formulář Google
- Informace o platbě pošleme později.
- Děkujeme za včasnou registraci (do 7. 2.) a platbu, ulehčíte nám plánování.
- Workshop není výběrový, avšak usilujeme rovnoměrnou účast tvůrců, jak z vizuálního, tak pohybového umění. Prosíme tedy o pochopení, pokud vaše přihláška nebude přijata z důvodů kapacity.
Kdo je Alban Richard
Alban Richard, který působí od roku 2015 jako ředitel Centre Chorégraphique National de Caen en Normandie, objevil současný tanec během svých studií literatury a hudby. Od konce 90. let spolupracoval s různými choreografy, jako jsou Odile Duboc, Olga de Soto a Rosalind Crisp.
V roce 2000 založil soubor Ensemble l’Abrupt, pro který vytvořil přibližně třicet velmi rozmanitých choreografií. Vždy přitom pracoval v úzké vazbě na hudební dílo, jehož strukturu a kompozici důkladně zkoumal. Každá nová práce tak přináší nové bádání a specifický styl, který se odlišuje od všech předchozích. Jeho způsob tvorby, založený na řízených improvizacích přímo na jevišti, motivuje performery, aby se sami stávali tvůrci své vlastní taneční řeči.