Co vás čeká?
- Zapojíte se do tvorby vizuálně-pohybové performance „A Fancy“ a vystoupíte na veřejnosti.
- Zažijete inspirativní tvůrčí proces s českými i zahraničními choreografy a choreografkami či odborníky.
- Poznáte barokní umění, sbírky Národní galerie, nahlédnete do práce kurátorů a kurátorek.
- Seznámíte se se sousedy, navážete nové vztahy.
- Podnítíte svou kreativitu.
Místo a čas
- 3 večerní workshopy: St–Pá 9.–11. 4. 2025 | asi 17/18:00–19/20:00
- Představení: So–Ne 12.–13. 4. 2025 | asi v čase 12:30–20:00
- Šternberský palác Národní galerie Praha, Hradčanské nám.
Koho hledáme?
- Projekt je otevřen všem. Vítáni jsou zejména ti z vás, kteří bydlíte v Praze 1, Hradčanech a Malé Straně.
- Nemusíte mít žádné zkušenosti s tancem ani uměleckou tvorbou, nemusíte umět anglicky.
- Vítáme co nejrůznorodější skupinu bez ohledu na věk, kulturní či sociální zázemí.
- Jedinou podmínkou je otevřenost k tvůrčí spolupráci a možnost účastnit se celou dobu.
Jak se přihlásit?
- Vyplňte prosím tento jednoduchý dotazník, formulář Google.
- Do 1. 3. 2025, neotálejte, počet míst je omezen.
- Účast na projektu je zcela zdarma.
Sdílejte s přáteli
A Fancy
Choreograf Alban Richard říká: „Vždy, když tvořím v muzeích nebo na podobných místech, kladu si tyto otázky: Jak praktikovat výstavu, jak ji obývat? Jak našimi těly procházejí přízračná těla uměleckých děl? Kde v našich duších bydlí duše staré?“
Naše choreografická performance-aktivace „A Fancy“ bude cestou mezi Schwarzenberským a Šternberským palácem, napříč sbírkami Starých mistrů I a II i architekturou obou paláců. Začne jako docela běžná prohlídka jedné z velkých síní Schwarzenberského paláce, pak se promění v protestní průvod „za více umění v našich životech!“ a zvolna skončí v opuštěných prostorách Šternberského paláce s přízračnými těly na zašlých freskách.
Baroko chápeme podle francouzského filozofa Gillese Deleuze jako „záhyb“, sklad: „Baroko neznamená podstatu, nýbrž operativní funkci, rys. Stále jen zakládá nové záhyby. Baroko nic nevynalézá: má už všechny záhyby; záhyb východní, řecký, římský, gotický, klasický… ty baroko zase jen ohýbá, zakřivuje a vrství do nekonečna v další záhyby, záhyb za záhybem, záhyb podle záhybu. Rysem baroka je záhyb v nekonečnu, nekonečně zahýbaný.“
V instrumentální hudbě „fancy“ čili fantazie je zkrášlující motiv, který hudebníci improvizovaně skládají přímo během hraní.
Seznamte se s Albanem Richardem
Alban Richard, nyní umělecký ředitel Centre Chorégraphique National de Caen en Normandie, objevil současný tanec během studií literatury a hudby. Založil soubor Ensemble l’Abrupt, pro který vytvořil přibližně třicet rozmanitých choreografií, vždy úzce propojených s hudebními díly, jejichž strukturu a kompozici důkladně zkoumal. Každá nové představení tak přináší nové bádání a specifický styl, který se odlišuje od všech předchozích. Jeho způsob tvorby, založený na strukturovaných improvizacích přímo na jevišti, motivuje performery – nejen profesionální – aby se sami stávali tvůrci své vlastní taneční řeči. Jeho projekty zároveň kladou důraz na propojení s místním prostředím a jeho obyvateli.
Richard spolupracoval s významnými choreografy, jako jsou Odile Duboc, a s renomovanými hudebními tělesy, například Les Talens Lyriques, Les Percussions de Strasbourg nebo Ensemble Intercontemporain. Mezi skladatele, s nimiž tvořil, patří Arnaud Rebotini a Raphaël Cendo. Richard je také pravidelně zván k tvorbě na zakázku pro baletní soubory a taneční společnosti ve Francii i v zahraničí.