EN
Přejít na SE.S.TA pro profesionální rozvoj
Foto: 

OPEN CALL: PEDAGOGICKÝ SEMINÁŘ 2024 –⁠ Gesto, zvuk a dramaturgie v choreografické kompozici

Akreditovaný masterclass pro taneční pedagogy a choreografy

Datum konání akce1.–⁠3. 3. 2024 |  Místo konání akceCirqueon Lab v Petrohradské, Praha

Dialog mezi tanečním gestem a zvukem v procesu kompozice. Jak pracovat s dynamickým napětím mezi těmito dvěma způsoby psaní? Hledání citlivého a smysluplného vztahu mezi pohybovým klimatem a zvukovou krajinou –⁠ včetně ticha –⁠ je neustálé…

Téma semináře

Téma “Gesto, zvuk a dramaturgie v choreografické kompozici” nepřímo navazuje na téma loňského semináře “Temporalita a muzikalita v choreografické kompozici”, na kterém poprvé spolupracoval francouzský choreograf a pedagog Jean-Christophe Paré s italským perkusionistou Eliem Moretti. Letos se budeme věnovat tématu muzikality i v návaznosti na dramaturgii v choreografické kompozici. 

Komu je seminář určen

Seminář je určen všem pedagogům, choreografům i tanečním interpretům a studentům se zájmem o další rozvoj svých kompetencí a přístupů k taneční tvorbě a kreativní výuce. Cílem semináře je obohatit know-how pedagogů díky užití know-how profesionálních choreografů a naopak. V jeho průběhu jsou sdíleny nástroje pro analýzu a k porovnávání různých pedagogických přístupů, systémů a filozofií.

Seminář je akreditován MŠMT (DVPP), účastníci po skončení obdrží certifikát.

Seminář bude tlumočen do češtiny.

“Velmi obohacující. Vážím si toho, že mohu pracovat s profesionály a zároveň vnímat i pohled lidí z jiných oborů.” (Pedagožka a choreografka, účastnice loňského semináře)

Program

Jean-Christophe Paré k tématu semináře:

“Tanec a hudba spolu hrají, spojují se v prostoru a čase, ale také v opozici, aby vytvořily jednotný ‘příběh’. Rozhodně se však nejedná o ‘příběh’ s explicitními obrazy nebo scénář, který se odvíjí podle logiky zdravého rozumu. Tanec a hudba jsou poetické jazyky. Snaží se narušit realitu a význam. Vyprávění příběhů je však především pohyb, z řeckého Kein, Ki, kinein, což znamená pohybovat se, nebo kinêsis, pohyb. Příběh je vyprávěná událost. A touto událostí je pohyb sám: jeho proměny, jeho energické zvraty, změny a odklony směru, jeho trhliny a artikulace... všechny proměny časového a prostorového kontinua, které jsou specifické pro umění gesta a zvuku.”

Seminář bude veden formou navazujících pohybových dílen zaměřených na překračování různých prahů zkušenosti s choreografickou kompozicí prostřednictvím dialogu s dalšími médii, s nimiž se setkává (místa, zvuky, hudba, předměty, oblečení a další).

Praktické informace

KDY
Pá 1. 3., 15:00–18:00
So 2. 3., 10:00–17:00 (včetně pauzy na oběd)
Ne 3. 3., 9:30–15:30 (včetně pauzy na oběd)

KDE
Cirqueon Lab, Petrohradská 3, Praha 10–Vršovice

KURZOVNÉ
Dospělý 3 000 Kč / 2 500 Kč (při platbě do 15. 2. )
Student 1 600 Kč / 1 400 Kč (při platbě do 15. 2. )

Umělci

Elia  Moretti

Elia Moretti Životopis

Hudebník, skladatel a performer, původem z Itálie, nyní působící převážně v ČR. Elia je doktorandem na Univerzitě Karlově v Praze, kde rozvíjí výzkum mezi hudbou a performativním uměním se specifickým zaměřením na performativitu zvuku. Konkrétně se zajímá o způsob, jakým může zvuk přispívat ke změně zážitku z představení, a zajímá se o způsoby, jakými se umělecké postupy podílejí na kontextu, z něhož vycházejí nebo na nějž reagují. Komponoval pro několik divadelních nebo tanečních souborů v Itálii, ČR a na Slovensku. Byl členem kulturního a komunitního centra Švestkový Dvůr a podílel se na pedagogických projektech na různých divadelních akademiích. Vedl projekty etnomuzikologického výzkumu financované Ministerstvem kultury ČR a SR na Moravě (CZ). V letech 2018-2020 kurátoroval cyklus Karpatská nová vlna v kulturním centru Wave~centrum nezávislej kultúry (Prešov, SK) a festival Slyš mě! ve Švestkovém dvoře (Malovice, CZ) [ ]

Jean-Christophe Paré

Jean-Christophe Paré Životopis

V roce 1976 získal angažmá v Pařížské opeře, již v roce 1982 byl jmenován prvním tanečníkem a byl členem experimentální taneční skupiny Pařížské opery - Groupe de Recherche de L Opéra de Paris (GRCOP). Operu opustil, aby se věnoval práci s různými současnými francouzskými choreografy - D. Larrieu, R. Chopinot, F. Verret, A. Degroat… a vlastní choreografické tvorbě(má na svém kontě více než patnáct děl). Intenzívně spolupracuje s Wilfride Piolletovou a Jeanem Guizerixem, hvězdami Pařížské opery, kteří jsou ovšem zároveň velmi otevřeni soudobé taneční tvorbě. Vedle interpretační činnosti se společně s nimi zúčastňuje výzkumu v oblasti funkční analýzy tanečního pohybu/ analyse fonctionnelle du mouvement danse (AFMD) ve spolupráci s Odile Rouquet. Je zván k vyučování na konzervatořích a na četné stáže. V roce 1990 vede Národní choreografické centrum v Angers. Věnuje se pedagogické práci, interpretační činnosti, 10 let působil jako inspektor pro taneční oblast francouzského ministerstva kultury, poté jako ředitel Státní školy v Marseille (l’Ecole Nationale de Marseilles). Na univerzitě se podílí se na přípravě řady různých výukových předmětů zaměřených na taneční proces, vyučuje také na ´Science Po´(vysoká škola politických věd) v Paříži. Se SE.S.TA spolupracuje již od roku 1999 a od té doby dává k dispozici své umělecké i intelektuální kapacity pro vysoce kvalitní pedagogický rozvoj tance v České republice. [ ]

Přihlášky/předprodej

Přihlášky zasílejte prostřednictvím on-line FORMULÁŘE
Společně s potvrzením přihlášky obdržíte i pokyny k úhradě kurzovného.

Pro více informací

Eva Papánková
eva.papankova@se-s-ta.cz
+420 608 653 653

Podpora

Pedagogický seminář je realizován s finanční podporou Ministerstva kultury ČR a Hlavního města Prahy

Korespondance

SE.S.TA pořádá festival
současného tance KoresponDance
SE.S.TA na Facebooku

SE.S.TA
na Facebooku
SE.S.TA na YouTube

SE.S.TA
na YouTube
MKČR  Hl. m. Praha  Veolia

Celoroční činnost SE.S.TA je podporována Ministerstvem kultury ČR, Magistrátem hlavního města Prahy a společností Veolia ČR.